|
Post by Jenneke on Sept 11, 2005 17:17:16 GMT 1
Hier kun je alles over het vegetariër-zijn, vegetarisch eten, vleesvervangers, etc. plaatsen.
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Sept 11, 2005 18:40:56 GMT 1
Hoi! Leuk zon topic! Wie zijn hier eiglijk vega? En hoelang al? -x- Goldberry
|
|
|
Post by Century on Sept 11, 2005 21:27:03 GMT 1
Ik niet me zusje wel...dus ik vind dat ik hier ook wel mee mag praten (half vega/fake vega/nep vega? xD)
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Sept 12, 2005 10:45:08 GMT 1
ik helemaal niet.....
|
|
|
Post by Jenneke on Sept 14, 2005 8:47:17 GMT 1
Ik ben t al m'n hele leven, omdat mijn ouders ook vegetariërs zijn. Ik heb wel een paar keer vlees gehad (knakworst, frikadel, bitterballen), maar ik vond t helemáal niet lekker (waarschijnlijk vooral omdat ik t niet gewend ben). Mijn broertje daarentegen is wel een echte vleeseter. Hij krijgt t vaak bij vriendjes enzo en hij vindt t heerlijk! Nou ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen. Mijn ouders zijn vegetariërs, omdat ze dat gezonder vinden. En al het goede wat in vlees zit kan vervangen worden. Een vegetarisch eetpatroon met voldoende groente, fruit, peulvruchten, brood, graanproducten, zuivelproducten en eieren, levert alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft. (volgens voedingscentrum.nl)
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Sept 14, 2005 17:17:01 GMT 1
Hoi! Mijn ouders zijn ook vegetarisch, en ik en mijn broers zijn het ook ons hele leven al. Heb alleen een keer Kipsalade en Kroket gehad, maar vond het ook heel vies. Ik vind dat je net zo goed geen vlees kunt eten, omdat alles te vervangen valt en je er niet ziek of mager ofzo van wordt. Sommige mensen denken dat je ziek en mager enz. wordt als ej geen vlees eet, maar dat is dus (meestal) niet zo. Ik ben juist ook blij dat ik geen vlees eet; voor de dieren enz. maar ook voor je cholesterolgehalte. Dat kan namelijk erg hoog worden als je vlees eet. Maar ik heb niks tegen vleeseters hoor, gewoon doen wat jij denkt dat goed is.....(zegt mn moeder altijd! ) -x- Goldberry. Ps. Jenneke, eet jij ook geen vis?
|
|
|
Post by galadriel on Sept 14, 2005 18:15:47 GMT 1
Ik hoor vaak dat vegetariërs er na een tijdje witter uit gaan zien enzo omdat ze een ijzertekort hebben. Ik ben duidelijk geen vegetariër en ik zou het ook nooit willen worden, ik kan de smaak van vlees niet missen. Ik eet alleen geen paardenvlees uit principe.
|
|
|
Post by Jenneke on Sept 14, 2005 18:40:25 GMT 1
@ Goldberry: Nee ik eet ook geen vis. @ Galadriel: Ijzer valt heel goed te vervangen hoor! (staat ook op voedingscentrum.nl)
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Sept 14, 2005 18:52:03 GMT 1
Mijn Schoonzusje is ook vegetarier, maar ze heeft ook een koemelkallergie. dus mag ze ook geen melk/yoghurt eieren enz. Zij eet wel vis en slik ijzertabletten, anders krijgt zij wel een ijzertekort. -x- Goldberry
|
|
|
Post by Jenneke on Sept 15, 2005 10:08:43 GMT 1
Schoonzusje??
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Sept 15, 2005 15:50:33 GMT 1
Ja, Nou ja niet echt schoonzusje, vriendin van mijn broer, maar ze hebben al heel lang dus noem ik er meestal schoonzusje:)
-x- Goldberry
|
|
|
Post by Jenneke on Sept 15, 2005 17:48:50 GMT 1
Owke..ik snap
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Sept 19, 2005 19:31:57 GMT 1
Heeft verder nog iemand *schoonzusjes/zwagers*? -x- Goldberry
|
|
|
Post by galadriel on Sept 19, 2005 20:36:28 GMT 1
Waar zie je ons voor aan? Wij zijn allemaal van de jonge garde hier.
|
|
|
Post by Century on Sept 20, 2005 15:44:41 GMT 1
Trouwens t gaat over vegetarische dingen .... beetje ontopic blijven graag
|
|