|
Post by Jenneke on Apr 28, 2005 8:22:35 GMT 1
Mijn buurvrouw is begin 2004 ook overleden aan kanker> borstkanker. Dat vond ik ook heel erg, want ze had nog een dochter van 13.
|
|
|
Post by galadriel on Apr 28, 2005 15:26:08 GMT 1
Vandaag was er een herdenking bij ons op school. De muziek en de woorden waren zo mooi gekozen. Ik had me tot dan goed gehouden, maar vanmiddag rolden mijn tranen over mijn wangen, zo mooi was het.
|
|
|
Post by Century on Apr 29, 2005 6:36:35 GMT 1
aah....mooi
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on May 2, 2005 7:37:39 GMT 1
aaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!! waarom moeten dat soort dingen eigenlijk gebeuren, als er nou gewoon alleen maar oude mensen dood zouden gaan... dan zou dr volgens mij veel minder verdriet in de wereld zijn....
|
|
|
Post by Century on May 2, 2005 20:15:12 GMT 1
tuurlijk niet! oude mensen hebben toch ook vrienden en familie, je weet wel eerder dat ze dood kunnen gaan maar het verdriet van verlies blijft er toch nog wel bij mensen zijn nou eenmaal sterfelijk iedereen kan ieder moment dood gaan, zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar het is heel droevig maar je kan er niks aan doen
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on May 3, 2005 7:58:15 GMT 1
ja, maar als er jonge mensen dood gaan denk ik dat er meer mensen zijn die er verdriet om hebben omdat ze diegene kennen dan bij oude mensen......
|
|
|
Post by Century on May 3, 2005 11:33:00 GMT 1
hangt er van af, er zijn jongeren zonder vrienden waar minder mensen zijn en oudere mensen met een enorme vriendenkring
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on May 3, 2005 12:12:10 GMT 1
ja, maar gemiddeld heb ik wél gelijk...
|
|
|
Post by Century on May 4, 2005 9:33:42 GMT 1
ik heb het niet over gemideld het is gewoon altijd anders
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on May 4, 2005 10:30:40 GMT 1
ja, owkey, iedere situatie sowieso is anders....
|
|
|
Post by Century on May 4, 2005 11:45:58 GMT 1
inderdaad en ik vind niet dat je kan zeggen dat oude mensen daarom maar dood moet gaan *altijd ipv jonge mensen*
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on May 4, 2005 12:11:58 GMT 1
nee, zo bedoelde ik t niet, maar t is gewoon stom dat jonge mensen dood gaan...
|
|
|
Post by Century on May 23, 2005 14:03:24 GMT 1
beetje.... te stil hier....
|
|
|
Post by Lúthien Tinúviel on May 29, 2005 18:31:22 GMT 1
Jullie hebben allebei wel gelijk, maar het blijft zo dat als een oud mens doodgaat je wel veel verdriet hebt, maar ook dat je weet dat het nu eenmaal zijn tijd was. Als er een jong mens doodgaat, had die nog een heel leven voor zich dat hij niet heeft geleefd, een toekomst die hij niet heeft ingevuld en een wereld die hij niet ontdekt heeft. Dat maakt het erger. Aan elk mensenleven komt een eind, maar als je vindt dat het te vroeg was is het zwaarder om je erbij neer te leggen. Bovendien hebben oude mensen hun ouders al lang verloren, en een deel van hun vrienden soms ook, meestal sowieso minder contacten. Volgens mij is er weinig zo erg als je kind zien doodgaan.
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on May 29, 2005 18:40:51 GMT 1
ja, dat lijkt mij ook... ik heb mensen gekend waarvan de dochter was gestorven, die hadden het nog moeilijker dan ik bijvoorbeeld met mn oma, dus het klopt wel wat luthien zegt...
|
|