|
Post by Jenneke on Oct 7, 2005 15:36:19 GMT 1
Ja...klinkt een beetje griezelig he? We hadden het erover bij ANW. Er kwam uit dat heel veel dachten dat voortplanten het doel van het leven is (of in ieder geval: was). Er zit wel wat in. Als je kijkt dat alles eigenlijk is ingesteld op voortplanting...Eendagsvliegjes leven bijvoorbeeld om eitjes te leggen... Nu is dat anders. Nu willen mensen uit het leven halen wat erin zit. En ook: als je geen kinderen kunt krijgen, heeft het leven dan meteen geen zin meer? Nee toch?
Wat zijn jullie gedachten hierover?
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 7, 2005 19:06:01 GMT 1
Als je geen kinderen kunt krijgen, heeft het leven nog wel zin vind ik. Voor heel veel mensen is volgens mij niet het doel om kinderen te krijgen. Iedereen heeft een eigen zin van het leven denk ik. Goldberry
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 7, 2005 20:05:47 GMT 1
Ik bedoel maar: alle organismen lijken gemaakt te zijn om zich voort te planten. En natuurlijk: het leven heeft wel zin (ik denk dan op mijn manier), maar wat is jĂșllie zin? Sorry...als je geen zin hebt om daar over na te denken begrijp ik t wel, maar ik was gewoon nieuwsgierig.
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 7, 2005 20:14:28 GMT 1
Ik heb wel zin om erover na te denken, ik vatte je vraag anders op. En inderdaad, met de stelling alle organismen lijken gemaakt te ziijn om zich voort te planten ben ik het wel eens. Ikw eet niet echt waarom, na een tijdje nagedacht te hebben ben ik nog niet verder dan het is gewoon zo....Misschien morgen in een betere bui... Goldberry
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 7, 2005 20:18:16 GMT 1
Door mijn geloof geloof ik dat het leven wel degelijk zin heeft en daarom klamp ik me daar ook zo aan vast...het is het enige wat mijn vragen kan beantwoorden.
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 7, 2005 20:20:14 GMT 1
Ja, soms vind ik het frustrerend dat je op heel veel vragen geen antwoord weet, bijv. hoe de aarde is ontstaan enz. Als je een geloof hebt/ergens in gelooft, dan heb je daar misschien een theorie voor. Aangezien ik nergens in geloof, denk ik daar best vaak over en ik vind het oerknal idee ook niet echt iets...he, wat is dat toch ingewikkeld... Goldberry
|
|
|
Post by aragorn on Oct 8, 2005 20:22:45 GMT 1
De zin van het leven, gelukkig zijn vind ik dan wel een goed antwoord
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 9, 2005 9:46:38 GMT 1
Maar is er een doel met je leven, behalve voor jezelf? Want gelukkig zijn is voor jezelf. Is er een reden waarom we hier zijn? Zijn we hier allemaal per toeval gekomen? Of was er iemand die dit leven schiep en ons toen aan ons lot overliet? Of is hij er nog steeds en heeft hij een plan met deze wereld?
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Oct 10, 2005 12:31:59 GMT 1
pffff, t gaat over steeds diepere onderwerpen hier, maar ik kan dr eigenlijk geen antwoord op geven, maar ik denk dat iedereen de zin van het leven weer als iets anders beschouwt...
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 10, 2005 18:19:44 GMT 1
Mijn vader zei net aan tafel( ik had het ook even aan hem gevraagd) dat hij de zin van het leven vond: Je talenten benutten in positieve zin. Dat vond ik ook wel een mooie mening;) Goldberry
|
|
|
Post by Century on Oct 10, 2005 18:45:47 GMT 1
Mijn doel: Kennis vergaren
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 11, 2005 6:43:35 GMT 1
Ja die talenten benutten vind ik ook wel een goeie... Jammer dat dat zo weinig gebeurt...
|
|
tim
dwerg
Mardak
FOR THE HORDE!!!
|
Post by tim on Nov 17, 2005 21:50:20 GMT 1
Tsjah, dit is waarschijnlijk het meest afgezaagde wat er ooit op dit topic zal worden gepost, niet orgineel en verschrikkelijk dom, maar gezien recente gebeurtenissen moet mijn antwoord hierop toch wel luiden: "Sanne"
|
|