|
Post by Lúthien Tinúviel on Aug 30, 2005 18:45:42 GMT 1
Ik heb m'n eerste les muziek op het boni gehad en het was heel leuk hoor maar... aaah! Volgende week al moeten we (in groepjes) een stuk voorspelen! Op zich is dat al genoeg stress (want we hebben nog geen stuk en het is eng en en en ) maar het echte probleem is: HOE KRIJG IK DIE HARP HELEMAAL NAAR HET BONI?? tja. voor een keer is het niet zo erg, maar het zal eh, elke week moeten. waarschijnlijk. help?
|
|
|
Post by Century on Aug 31, 2005 18:09:24 GMT 1
eehm geen idee......hebben ze der daar geen?? toevallig...in een hoekje...?
|
|
|
Post by Lúthien Tinúviel on Sept 1, 2005 7:36:04 GMT 1
Nee. Alleen maar key-boards, gitaren en een drumstel. *snif* Nouja, het is al iets minder erg geworden, want het bleek dat we het volgende week niet al hoeven voor te spelen, maar dat we het dan gaan oefenen (de komende weken) en daarna gaan voorspelen. Maar toch: wat moet ik doen? Ik kan wel een beetje pianospelen maar het zou ook leuk zijn als ik het op mijn eigen instrument kon doen...
|
|
|
Post by mug on Sept 1, 2005 9:31:02 GMT 1
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat erg! ik loop ook helemaaaaaal te flippen. Is er al iets besloten over het stuk? voor jou nog erger ivm je harp inderdaad 0.0 ik ben nu zo enorm aan het stressen dat ik fluiten helemaal niet leuk meer vind
|
|
|
Post by Lúthien Tinúviel on Sept 1, 2005 15:36:13 GMT 1
O maar, het wordt toch nog wel leuk? Je moet nu niet fluitspelen niet meer leuk vinden hoor, want dat gaat vast goed. Je kan hem gewoon meenemen, en dus elke les meespelen, dus kun je het straks goed spelen Weet jij wat een heel makkelijk, goedkoop en klein instrument is om zonder les te leren? (nee, geen triangel ;D) Is tinwistle moeilijk, as je nog geen fluit kan spelen? Misschien kan ik dan zoiets doen.
|
|
|
Post by mug on Sept 2, 2005 18:22:32 GMT 1
tin whistle is een van de gemakkelijkste fluiten om te leren, makkelijker dan blokfluit, alleen als je nog nooit fluit hebt gespeeld moet je erg wennen aan hoe hard je moet blazen om een heldere toon te krijgen en om over te blazen etc. dat soort dingen. De grepen zijn heel logisch, je kan het denk ik redelijk makkelijk leren, alleen moet je van het geluid houden en er rekening mee houden dat ze in principe geen mollen en kruisen kunnen ( kan wel valsspelen hoor, doe ik ook ) en ik heb tot nu toe niet echt nog muziek ervoor gevonden maar die is er vast wel. En fluiten vind ik nu weer alsnog leuk, omdat ik met een fluitorkest oid heb meegespeeld en dat vond ik echt heel leuk om te doen ^^ succes nog met je harp etc. en je queeste voor andere instrumenten. weet je eigenlijk wat we nu gaan doen als muziekstuk?
|
|
|
Post by Century on Sept 2, 2005 18:57:13 GMT 1
je kan altijd nog piano...
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Sept 12, 2005 19:45:59 GMT 1
als t lukt.....
|
|