Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 9, 2005 11:03:19 GMT 1
Hier is een topic waarin je kan discuseren over een stelling. Het leek mij wel grappig om zon topic te openen, en misschien hebben mensen er wat aan als ze ook op school moeten debateren ofzo. Ik post hier een eerste stelling: Euthanasie moet verboden worden in Nederland. Deze stelling hebben wij ook op school gehad en het is wel boeiend om hierover te discuseren. Veel plezier Goldberry Edit by misssmagic: Even een paar regels: - Respecteer elkaars mening, je mag het er niet mee eens zijn maar dat betekent dat je ook mensen kan hebben die het niet met jou eens zijn - Geen gescheld, slecht taalgebruik - Als je je mening wil geven geef dan ook argumenten en niet: ik vind het gewoon stom - Breng vooral nieuwe stelling hier, maar niet dingen die al zijn geweest - Houd rekening met elkaar - En de allerbelangrijkste: hou je aan de algemene regels en deze
|
|
|
Post by aragorn on Oct 9, 2005 19:28:20 GMT 1
Ik geniet nu van mijn leven, maar ik weet niet hoe ik me nu zou voelen als ik ernstig ziek was
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 9, 2005 19:30:41 GMT 1
We hebben er een film over gezien bij godsdienst...Ik denk dat het sowieso een erg moeilijke keuze zal zijn, maar ik vind dat mensen gewoon de vrijheid moeten hebben om daarvoor te kiezen.
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 9, 2005 19:57:00 GMT 1
Ja, dat vind ik ook, Eigenlijk kun je past echt oordelen als je hevige pijn hebt en het leven echt geen zin meer heeft enzo... Goldberry
|
|
|
Post by Century on Oct 10, 2005 18:39:53 GMT 1
Ik vind dat mensen ervoor moeten kiezen, onder bepaalde voorwaarde natuurlijk maar als het niet zo zou zijn, en mensen gewoon zouden moeten lijden tot ze dood waren was het heel gemeen
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Oct 12, 2005 19:01:59 GMT 1
jepz, dus dan kom je toch weer uit hoe het nu bij ons in nederland geregeld is volgens mij....
|
|
|
Post by mug on Oct 24, 2005 16:46:04 GMT 1
ja ik vind dat het nu prima is geregeld met second opinion enzo, mensen hebben zo wel de eigen keus maar er wordt wel verkomen dat mensen met een ziekte die even depri zijn ofzo besluiten om euthanasie te willen terwijl ze dat eigenlijk misschien niet willen. En ik ben zeker tegen verbieden want dan moeten mensen het illegaal gaan doen en dat is heel lullig tegenover andere mensen, om verschillende redenen. En mensen moeten gewoon zelf die keus kunnen maken.
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Oct 25, 2005 10:50:53 GMT 1
vind ik ook, en t kan ook veel lijden besparen (denk maar aan de film die we bij godsdienst gezien hebben, alleen ik niet, omdat mn oma toen net overleden was en iemand anders die ik gekend had van de basisschool, maar die naar een andere school ging...
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 25, 2005 13:16:00 GMT 1
Oke, wie verzint een nieuwe stelling? Over deze waren we het namelijk zon beetje allemaal eens Goldberry
|
|
|
Post by Century on Oct 25, 2005 15:48:23 GMT 1
Nieuwe stelling: De nieuwe verkeersregels reclame heeft veel effect *en ook waarom dan * Ter verduidelijking de reclame I love....bijv: rechts houden, riching aangeven etc
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 25, 2005 17:13:04 GMT 1
Ik vind hem niet heel effectief, want er wordt heel veel mee gespot. Verder vind ik het filmpje wel grappig. Groetsen Goldberry
|
|
|
Post by aragorn on Oct 25, 2005 19:50:54 GMT 1
het slaat echt nergens op die reclames. parodien er op zijn wel leuk, I love bumperkleven en I love 180 km/u
|
|
|
Post by galadriel on Oct 25, 2005 20:44:37 GMT 1
Nee, Euthanasie moet niet verboden worden, ik vind dat je zelf over je eigen leven moet beslissen.
|
|
|
Post by Century on Oct 26, 2005 13:46:32 GMT 1
zullen we even een flinke discussie starten xD:
Overduidelijke uittingen van geloof *keppeltje, hoofddoek, kruisjes* moeten verboden worden op school en op het werk als de werkgever dit wil. Betekent dus dat alle vormen daarvan niet meer mogen van alle geloven. ja of nee? en vooral Waarom?
|
|
|
Post by galadriel on Oct 26, 2005 16:07:28 GMT 1
Nee, je mag geloven wat je wilt. Stel je voor: je draagt altijd een ring, zegt er iemand, die heeft met je geloof te maken, je mag hem niet meer omdoen. Wat een onzin zeg. Ik vind het dan ook vreselijk dat die regel in Frankrijk geld.
|
|