Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 26, 2005 17:23:57 GMT 1
Ik vind dat inderdaad ook onzin, iedereen mag zijn geloof uitten toch? Stel dat die werkgever Jood ofzo is en hij draagt een keppeltje. En hij verbied vervolgens al zijn werknemers die molsim zijn een hoofddoek te dragen, slaat dat toch nergens op? Ik vind dat iedereen zijn geloof mag uiten hoe hij wil. Goldberry
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 26, 2005 20:46:34 GMT 1
In Utrecht is het tegenwoordig verboden om een burqa te dragen tijdens het sollicitatiegesprek...maar ja dat is eigenlijk ook wel logisch...
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 26, 2005 20:54:22 GMT 1
Alleen in Utrecht? Raar... Goldberry
|
|
|
Post by Century on Oct 26, 2005 21:13:53 GMT 1
Het gaat om overduidelijke geloofsuitingen, ringen, kleine kruisjes onder je shirt etc mag wel gewoon. Het gaat er hierbij natuurlijk om meer mensen gelijk te trekken, en niemand voor te trekken. Waarom zouden bijv mensen wel met een hoofddoek in de klas mogen zitten maar niet met een pet?
|
|
|
Post by aragorn on Oct 26, 2005 21:18:56 GMT 1
een hoofddoekje is religeus en bijvoorbeeld mijn Ferrari pet niet (al geloof ik in Schumi)
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Oct 27, 2005 11:54:54 GMT 1
daar heb je wel een punt misssmagic....
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 27, 2005 15:26:20 GMT 1
Flauw Aragorn:P, en het idee om mensen gelijk te maken vind ik wel mooi, maar sommige mensen hechten weer veel waarde aan burqas ed. dus dan is het ook weer niet eerlijk om die te verbieden.He ingewikkeld zeg.. Goldberrry
|
|
|
Post by aragorn on Oct 27, 2005 18:40:53 GMT 1
maar ik probeer te zeggen dat een hoofddoekje ene symbool is en een pet niet
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 27, 2005 18:50:12 GMT 1
Ja ik snap, maar toch klonk hij flauw , en dat is wel een punt idd. Goldberry
|
|
|
Post by galadriel on Oct 27, 2005 19:48:39 GMT 1
Maar bij ons op school mag je geen petten dragen, maar wel een hoofddoek (al geloof ik dat ze niet heel streng zijn wat betreft de petten, maar het komt voor dat mensen hem moeten afzetten)
|
|
|
Post by Aredhel Merileth on Oct 28, 2005 8:52:35 GMT 1
bij ons ook, petten moeten meestal af, maar hoofddoekjes mag je wel gewoon dragen. ook zit er bij ons op school een meisje met een burqa, je ziet alleen haar gezicht..... op zich vind ik dat wel goed, dat culturen op die manier mengen: een islamitisch meisje op een christelijke school
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 28, 2005 10:12:41 GMT 1
Ik zit ook op een Christlijk Gymnasium, het maakte mij verder niet uit of het Christelijk was, maar ja. Er zitten denk ik zon 20 gekleurde mensen op, waarvan er geen een een burqua draagt. En over de petten: Die mag je bij ons op school wel dragen alleen meestal tijdens de les niet, alleen in de pauzes dus. Goldberry
|
|
|
Post by Century on Oct 28, 2005 16:53:30 GMT 1
Oke dus je hebt twee meisjes met een hoofddoek, de ene als religieus symbool en de ander niet dan zou dus volgens de petten regeling die afgezet moeten worden of niet? Daarbij kan een pet heel goed een symbool zijn voor waarin jij gelooft of wat jij belangrijk vind in je leven *He Aragorn * dus waarom moeten die wel af? Waarom staan mensen toe dat er burka's gedragen worden? Nergens staat dat dat moet, waarschijnlijk hebben gewoon een paar jaloerse mannen bedacht dat mensen niet naar hun vrouw mogen kijken. Of laten ze de vrouw boete NOG STEEDS voor wat Eva ooit heeft gedaan? Die burka en die hoofddoek zijn ook macht. Die mannen lopen toch ook niet in een soepjurk rond waarom moeten de vrouwen zich daar wel aan houden dan? Dit is alleen maar disscriminatie dan. In Turkije en dat soort landen draagt de meerderheid al geen hoofddoek meer, en waarschijnlijk niet zonder reden, waarom moeten de mensen hier dan zo in het verleden blijven hangen?
|
|
Goldberry
duiveltje
de dochter der rivier
Goldberry Riverdaughter.
|
Post by Goldberry on Oct 28, 2005 18:05:12 GMT 1
Hmm, je hebt er wel gelijk in. Eigenlijk moet iedereen maar zn geloof uiten zoals hij/zij dat wil. Goldberry
|
|
|
Post by Jenneke on Oct 29, 2005 9:36:30 GMT 1
Owke...hier geef je dus meer kritiek op het hele geloof van de islam...ik vind het ook niet kloppen, maar dat is net zoiets als de bomaanslagen, zelfmoord, etc....het is hun gelóóf en hoe fout het ook is, zij geloven erin...en dat is heel moeilijk te veranderen.
|
|